close

Miley Cyrus - Inspired Lyrics 歌詞中文翻譯

inspired.jpg

有誰可以跟我講為何Miley變得這麼多嗎?XD

不僅樣子連音樂風格也變了不少

但總之兩個樣子的Miley都很好

能做自己是最好的了,你說是不是?:D

"Death is life, it's not a curse"

"Reminds us of time and what it's worth"

"To make the most out of it while we're here"

這三句算是我個人認為這歌的精華所在

曾有朋友問起為何人一定要死不能永生

但我就說永生究竟讓人生還有什麼意義?

這就是自然這個造物者想讓你明白因為生命有限才要懂得去珍惜並將它發揮極致

他給了你一次生活在這世界的難得機會

好好的運用這個機會,千萬不要浪費使自己後悔

 

 

[Verse 1]

I'm writing down my dreams, all I'd like to see

我正寫下我所有的夢想,都是我所想見的

Starting with the bees or else they're gonna die

一開始是希望蜜蜂能活長久一些不然它們的生命消逝如此迅速

There won't be no trees or air for us to breathe

要不是它們,就沒有現在的樹林及我們賴以維生的氧氣

I'll start feeling mad, but then I feel inspired

我開始覺得氣憤,但突然間我振奮起來

Thinking about the days coming home with dirty feet

想著那些腳丫沾染泥土髒污回家的日子

From playing with my dad all day in the creek

到與爸爸在清溪中整天嬉戲

He somehow has a way of knowing what to say

他總有一套善於明白如何說話的技巧

So when I'm feeling sad, he makes me feel inspired

當我心情低落,他總能鼓舞我

 

[Chorus]

We are meant for more

我們有意尋求更多

Pull the handle on the door that opens up to change

在原本無法開啟的改變之門上裝上了門把

I know that sounds so strange, to think

我知道這聽起來很詭異,試著這麼去想好了

We are meant for more

我們有意尋求更多

Pull the handle on the door that opens up to change

在原本無法開啟的改變之門上裝上了門把

I know that sounds so strange

我知道這聽起來很詭異

'Cause you've always felt so small, but know you aren't at all

面對浩瀚的世界我們總覺得自己渺小無法成大事,但事實上你並非如此

And I hope you feel inspired

而我希望你能提起你的信心及意志

Oh, I hope you feel inspired

我期望你能提起你的信心及意志

 

[Verse 2]

How can we escape all the fear and all the hate?

我們要如何避免所有的恐懼及憎恨?

Is anyone watching us down here?

在遠不可及的天上是否有人正注視著地面上的我們?

Death is life, it's not a curse

死為生命中的必要之路,這並不是詛咒

Reminds us of time and what it's worth

它時常提醒我們時間是有限的並要我們想想如何將之變得值得

To make the most out of it while we're here

趁著我們仍在世上時將它充份利用

 

[Chorus]

We are meant for more

我們有意尋求更多

Pull the handle on the door that opens up to change

在原本無法開啟的改變之門上裝上了門把

I know it sounds so strange

我知道這聽起來很詭異

We are meant for more

我們有意尋求更多

There's a lock upon the door, but we hold the key to change

在這扇門上有道枷鎖,但你我都擁有一把能改變的鑰匙

 

[Outro]

But how can we escape all the fear and all the hate?

我們要如何避免所有的恐懼及憎恨?

Is anyone watching us down here?

在遠不可及的天上是否有人正注視著地面上的我們?

arrow
arrow
    文章標籤
    Miley Cyrus 歌詞 翻譯
    全站熱搜

    熊星人第13號 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()