close

Kesha - Learn To Let Go 歌詞中文翻譯

learn to let go.jpg

Kesha在這周末又再次帶給我們一首很棒的歌曲,數一數已經是第三首了

每首歌都像是Kesha在經歷漫長的性侵案訴訟跟沉寂後所思考的道理

在赫芬頓郵報(Huffington Post)上Kesha寫道

“As much as our past creates who we are, we can’t let it define us or hold us back”

過去確實塑造了今日的你和我,過去的經驗是要讓我們去學習並藉此使自己更好

而不是成了阻礙自己的絆腳石(看全文點這)

"‘Til all my shit hit the fan"

這句我想了想還是不太懂所以取了Genius網上的解釋

Kesha在早期曾寫過不少勵志歌曲但直到她自己真的遭逢人生低潮期

才發現自己以前所寫得是多麼不太對

這邊我有覺得呼應到後面的"I think it's time to practice what I preach"

Kesha新專輯Rainbow8/11發行,雨過天晴的美麗彩虹...

(有沒有人跟我一樣聽到第一句以為是Katy唱得XD)

 

 

[Verse 1]

Been a prisoner of the past

被過往所束縛

Had a bitterness when I looked back

遭遇痛苦的我回憶過去

Was telling everyone it’s not that bad

當時我還告訴大家生活其實並不是那麼糟糕

‘Til all my shit hit the fan

直到親身經歷才知道我所寫得是如此愚蠢

 

[Pre-Chorus]

I know I'm always like

我明白自己其實喜歡

Telling everybody you don't gotta be a victim

到處安慰並且勉勵所有人走出陰霾

Life ain't always fair, but hell is living in resentment

人生從未公平過,一昧地埋怨無法解決事情

Choose redemption

面對才是正確的抉擇

Your happy ending's up to you

你自己的幸福快樂日子取決於你的態度

 

[Chorus]

I think it's time to practice what I preach

我想是時候練習該如何去散播自己的想法

Exorcise the demons inside me

打倒潛藏於內心的惡魔

Whoa, gotta learn to let it go

告訴自己必須學會放下

The past can't haunt me if I don't let it

過去無法再繼續擾亂我的內心如果我學會放下

Live and learn and never forget it

處理、學習並不忘記從它身上學到的

Whoa, gotta learn to let it go

告訴自己必須學會放下

 

[Verse 2]

Had a boogieman under my bed

有隻怪物躲在我的床下

Putting crazy thoughts inside my head

將瘋狂的想法塞我的腦袋裡

Always whispering, "It's all your fault."

低聲著:這一切都是你的錯

He was telling me, "No, you're not that strong."

不斷告訴我:不,你沒有你想像中的堅強

 

[Pre-Chorus]

I know I'm always like

我明白自己其實喜歡

Telling everybody you don't have to be a victim

到處安慰並且勉勵所有人走出陰霾

Life ain't always fair, but hell is living in resentment

人生從未公平過,一昧地埋怨無法解決事情

Choose redemption

面對才是正確的抉擇

Your happy ending's up to you

屬於你自己的幸福快樂日子取決於你的態度

 

[Chorus]

So, I think it's time to practice what I preach

我想是時候練習該如何去散播自己的想法

Exorcise the demons inside me

打倒潛藏於內心的惡魔

Whoa, gotta learn to let it go

告訴自己必須學會放下

The past can't haunt me if I don't let it

過去無法再繼續擾亂我的內心如果我學會放下

Live and learn and never forget it

處理、學習並不忘記從它身上學到的

Whoa, gotta learn to let it go

告訴自己必須學會放下

 

[Post-Chorus]

Hey-eh-eh-eh, yeah(*2)

Learn to let go, learn to let go

學會放下

Hey-eh-eh-eh, yeah(*2)

Learn to let go, learn to let go

學會放下

 

[Bridge]

I'm done reliving my bad decisions

我對過去的自己種種爛抉擇漸漸釋懷

I see now maybe there's a reason

我好像明白這一切固有其道理

Why, I, I, I, I, I, I been through hell and back

為何我要受盡折磨並重新站起?

Yeah, honestly, it's what made me who I am

老實說,就是這些成就了今天的我

Holding on to wasted time

鬆手不放只是浪費自己的時間

Gotta learn to let go in life

不如學會如何放手


[Chorus]

So I think it's time to practice what I preach

我想是時候練習該如何去散播自己的想法

Exorcise the demons inside me

打倒潛藏於內心的惡魔

Whoa, gotta learn to let it go

告訴自己必須學會放下

The past can't haunt me if I don't let it

過去無法再繼續擾亂我的內心如果我學會放下

Live and learn and never forget it

處理、學習並不忘記從它身上學到的

Whoa, gotta learn to let it go

告訴自己必須學會放下

 

[Post-Chorus]

Hey-eh-eh-eh, yeah(*2)

Learn to let go, learn to let go

學會放下

Hey-eh-eh-eh, yeah(*2)

Learn to let go, learn to let go

學會放下

arrow
arrow
    文章標籤
    Kesha 歌詞 翻譯
    全站熱搜

    熊星人第13號 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()