close

Lorde - Liability lyrics 歌詞中文翻譯

green light lorde.png

這首跟上首Green Light風格超級不一樣

也在沒有任何預警下推出(害我以為是假帳XD

也正式宣告新專輯Melodrama》將於6/16發行

一起期待吧~

"They're gonna watch me disappear into the sun"

這句特別之處為最後一詞SunSun有光明之意

代表雖然難過但卻沒忘記要重振自己,追尋光明未來

 

 

One, two

 

[Verse 1]

Baby really hurt me

寶貝,你傷透我的心

Crying in the taxi

我在計程車內啜泣

He don't wanna know me

他一點也不想關心我

Says he made the big mistake of dancing in my storm

他說他犯了大錯,他無法再繼續忍受與我相處的日子

Says it was poison

說我是令人喪命的毒藥

So I guess I'll go home

我想我現在離開是最好的選擇

Into the arms of the girl that I love

去找我所喜愛的女孩

The only love I haven't screwed up

唯一一位我還沒搞砸的人

She's so hard to please

她難以取悅

But she's a forest fire

但她是森林野火

I do my best to meet her demands

我盡我最大努力好滿足她

Play at romance, we slow dance

搞浪漫,我們倆隨音樂慢慢舞動

In the living room, but all that a stranger would see

但在這個房間內,所有陌生人看到的是

Is one girl swaying alone

一位女孩獨自一人搖擺著

Stroking her cheek

撫摸著自己的臉

 

[Chorus]

They say, "You're a little much for me

他們說:我們難以應付妳

You're a liability

妳是個負擔

You're a little much for me"

妳對我們來說有點難以應付

So they pull back, make other plans

所以他們決定退回原點,重新計畫

I understand, I'm a liability

我瞭解,我是個負荷

Get you wild, make you leave

你自由了,你離開吧

I'm a little much for

我是個負荷

E-a-na-na-na, everyone

對所有人而言

 

[Verse 2]

The truth is I am a toy

真相是我是個玩偶

That people enjoy

大家與我相處愉快

'Til all of the tricks don't work anymore

直到我無法變出什麼新把戲

And then they are bored of me

然後他們開始漸漸覺得我無趣

I know that it's exciting

我知道這很刺激

Running through the night, but

在夜裡狂奔,但是

Every perfect summer's

在每個完美夏日夜裡

Eating me alive until you're gone

你將我咬得死死直到你離去

Better on my own

最好自己一人

 

[Chorus]

They say, "You're a little much for me

他們總說:我們難以應付妳

You're a liability

妳是個負擔

You're a little much for me"

妳對我們來說有點難以應付

So they pull back, make other plans

所以他們決定退回原點,重新計畫

I understand, I'm a liability

我瞭解,我是個負荷

Get you wild, make you leave

你自由了,你離開吧

I'm a little much for

我是個負荷

E-a-na-na-na, everyone

對所有人而言

 

[Outro]

They're gonna watch me

他們將會看到我

Disappear into the sun

邁向光明並消失於其中

You're all gonna watch me

你們將會看到我

Disappear into the sun

邁向光明並消失於其中

arrow
arrow

    熊星人第13號 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()