close

Ed Sheeran - Barcelona Lyrics 歌詞中文翻譯

divide ed sheeran.jpg

barcelona lyrics ed sheeran.jpg

如果說Galway Girl一歌是艾德的愛爾蘭品酒指南

那這首歌就是巴塞隆納城市之旅或西文教程,出現不少西文辭彙

"let’s pretend we’re dancing in the street in Barcelona"

超級浪漫

 

 

[Verse 1]

Well get up, up on the dancefloor tonight

起來,跳上舞池來

I’ve got two left feet and a bottle of red wine

我的雙腳不聽使喚,快送來給我一瓶紅酒

Making me feel like the beat and the bassline

使我感覺像節拍和旋律

Are in my blood, both hands up on her waistline

在我的血液內,我的雙手圍在她的腰上

Get on up baby dance to the rhythm of the music

寶貝隨著音樂節奏舞動

Don’t care what the DJ chooses

不要理會DJ選了什麼歌

Get lost in the rhythm of me

沉浸在我的節奏內

Please don’t close until we wanna leave it

拜託不要關起來直到我們想離開為止

 

[Chorus]

You and I we’re flying on an aeroplane tonight

妳和我今晚一起搭乘飛機

We’re going, somewhere where the sun is shining bright 

我要帶妳去一個太陽閃耀著光芒的地方

Just close your eyes, and let’s pretend we’re dancing in the street

閉上妳的雙眼,假想著我們正在街道上跳舞

In Barcelona

在巴塞隆納的街道上

Barcelona(*3)

巴塞隆納
 

[Verse 2]

Well get up up on the dancefloor, move, it’s a Saturday night

跳上舞池來,隨音樂起舞,在週日夜晚

I fell in love with the sparkle in the moonlight

我愛上了月光的閃爍光芒

Reflected in your beautiful eyes, I guess that is destiny doing it right

倒映在妳的美麗雙眸內,我猜這是命中注定

And dance like they do in the Mediterranean

妳我共舞就像是他們在地中海邊那樣子

Spin you around me again and again and

妳不斷地在我身邊打轉

You’re like something that God has sent me

妳就像是上帝送我的禮物

I want you baby, solamente

我想要妳寶貝,妳是我唯一也是最好的選擇

 

[Chorus]

You and I we’re flying on an aeroplane tonight

你和我今晚一起搭乘飛機

We’re going, somewhere where the sun is shining bright

我要帶你去一個太陽閃耀著光芒的地方

Just close your eyes, and let’s pretend we’re dancing in the street

閉上你的雙眼,假想著我們正在街道上跳舞

In Barcelona

在巴塞隆納的街道上

Barcelona(*5)

巴塞隆納

Oh Barcelona

喔巴塞隆納

So let’s pretend we’re dancing in the street

一起假想著我們正在街道上跳舞

In Barcelona

在巴塞隆納的街道上
 

[Verse 3]

Las Ramblas, I’ll meet you, we’ll dance around La Sagrada Familia(1)

在蘭布拉大道上,我會遇見妳,我們在聖家堂旁載歌載舞

Drinking Sangria, mi niña, te amo mi cariño(2)

飲著桑格莉亞,我的女孩,我好愛妳寶貝

Mamacita, rica, si tú, te adoro señorita

寶貝,妳好性感,就是妳,我好喜歡妳

Nosotros, viva la vida 

我們倆,活在當下

Come on let’s be free in Barcelona

讓我們倆在巴塞隆納自由無束

Las Ramblas, I’ll meet ya, come on and dance with me, in Barcelona

在蘭布拉大道上,我會遇見妳,跟我一起跳舞,在巴塞隆納的街道上

Drinking Sangria, I just want to be in Barcelona

飲著桑格莉亞,我只想身在巴塞隆納

Mamacita, rica, feel that summer breeze in Barcelona

寶貝,妳好性感,體會巴塞隆納的夏日微風

Nosotros, viva la vida

我們倆,活在當下

Siempre vida

長久居在

Barcelona

巴塞隆納

1:Las Ramblas譯為蘭布拉大道,一條位於巴塞隆納市區的知名綠蔭大道,頗似巴黎香榭麗舍大道(照片內的街道真的很美很適合搞浪漫XD)

2:Sangria被稱為西班牙國飲(封面飲品應該也是它)

 

arrow
arrow

    熊星人第13號 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()