close

Ed Sheeran - Dive Lyrics 歌詞中文翻譯

divide ed sheeran.jpg

dive lyrics ed sheeran.jpg

節拍簡單的歌能唱這麼好聽還是要靠榮恩施展魔法阿XD

對我來說難以明白知道這首歌要說的

"So let me know the truth before I dive right into you"

可能是要他情人先表明對這段感情是否真心(?)

各位也可以告訴我你的想法喔~

 

 

[Verse 1]

Oh, maybe I came on too strong

喔寶貝,我做事有點急了些

Maybe I waited too long

或許是我等太久不耐煩

Maybe I played my cards wrong

或許是我的策略不對

Oh, just a little bit wrong

喔只是那麼一丁點的小錯誤

Baby I apologize for it

寶貝我為此向妳道歉求妳原諒

 

[Pre-Chorus]

I could fall, or I could fly

我可以下墜也可飛起

Here in your aeroplane

飛機的方向盤在妳手裡

And I could live, I could die

我可以生也可以死

Hanging on the words you say

兩者取決於妳所說的

And I've been known to give my all

而我知道自己已盡自己所能

And jumping in harder than

而我願意為妳出生入死

Ten thousand rocks on the lake

赴湯蹈火

 

[Chorus]

So don't call me baby

所以別稱我寶貝

Unless you mean it

除非妳是真心的

Don’t tell me you need me

別再說妳多麼需要我

If you don't believe it

如果連妳也都不相信的話

So let me know the truth

所以讓我知道實情吧

Before I dive right into you

在我還沒深深地愛上妳之前

 

[Verse 2]

You're a mystery

妳是個神祕人物

I have travelled the world

我遊遍大江南北

And there's no other girl like you

從未遇過一個女孩像妳如此特別

No one, what's your history?(What's your history?)

從未遇過,妳究竟何方神聖?

Do you have a tendency to lead some people on?

妳是有意勾起其他人的性慾?

'Cause I heard you do, mmh

因為我聽到的是如此

 

[Pre-Chorus]

I could fall, or I could fly

我可以下墜也可飛起

Here in your aeroplane

飛機的方向盤在妳手裡

And I could live, I could die

我可以生也可以死

Hanging on the words you say

結果取決於妳所說的

And I've been known to give my all

而我知道自己已盡自己所能

And lie awake, every day

而我日以繼夜無法闔眼睡著

Don't know how much I can take

不知自己還能再承擔多少

 

[Chorus]

So don't call me baby

所以別稱我寶貝

Unless you mean it

除非妳是真心的

Don't tell me you need me

別再說妳多麼需要我

If you don't believe it

如果連妳也都不相信的話

So let me know the truth

所以讓我知道實情吧

Before I dive right into you

在我還沒深深地愛上妳之前

 

[Pre-Chorus]

I could fall, or I could fly

我可以下墜也可飛起

Here in your aeroplane

飛機的方向盤在妳手裡

And I could live, I could die

我可以生也可以死

Hanging on the words you say

結果取決於妳所說的

And I've been known to give my all

而我知道自己已盡自己所能

Sitting back, looking at

呆在原地,爭眼看著

Every mess that I made

我製造出的混亂局面

 

[Chorus]

So don't call me baby

所以別稱我寶貝

Unless you mean it

除非妳是真心的

Don't tell me you need me

別再說妳多麼需要我

If you don't believe it

如果連妳也都不相信的話

So let me know the truth

所以讓我知道實情吧

Before I dive right into you(*3)

在我還沒深深地愛上妳之前

arrow
arrow

    熊星人第13號 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()