close

something just like this coldplay chainsmokers.jpg

有沒有人是跟我一樣是看到Coldplay才點開聽得?XD

話說4月人家就要來台了(與我完全絕緣...)

看歌曲封面也很逗趣很可愛

歌詞裡男方應該是在盡力想成為她的"英雄"

但她表示她只想要一個她所愛並愛她的人而非超級英雄

歌詞有番錯或有更好翻法請在底下留言喔謝謝

(不少人說歌像 Roses我也覺得有一點)

 

 

Verse1:Chris Martin

I've been reading books of old

我曾讀過一些古老的故事

The legends, and the myths

傳說及神話

Achilles, and his gold

阿基里斯與他的神力

Hercules, and his gift

海克力斯與他的天賦

Spiderman's control

蜘蛛人的力量

And batman with his fists

和蝙蝠俠的行俠仗義

And clearly I don't see myself upon that list

但明顯地我無法與他們相提並論

 

Pre-Chorus:Chris Martin

She said, where'd you wanna go?

她對我說:你還想上哪去?

How much you wanna risk?

你還想承擔多少的風險

I'm not looking for somebody

我並非在找尋一個人

With some superhuman gifts

有著超乎常人的天分

Some superhero

我不需要超級英雄

Some fairytale bliss

或童話裡的幸福快樂

Just something I can turn to

我只要一個能讓我依賴

Somebody I can kiss

一個能讓我親吻的人

 

Bridge:Chris Martin

I want something just like this

我所求的就如我剛所說的

Doo-doo-doo, doo-doo-doo(*3)

~~

Oh, I want something just like this

喔我要求的就是這樣的簡單愛情

Doo-doo-doo, doo-doo-doo(*3)

~~~

 

Chorus:Chris Martin

Oh, I want something just like this

喔我所求的就如我剛所說的

I want something just like this

喔我要求的就是這樣的簡單愛情

 

Verse2:Chris Martin

I've been reading books of old

我曾讀過一些古老的故事

The legends, and the myths

傳說及神話

The testaments they told

他們所留下的

The moon, and it's eclipse

月亮及其月蝕

And superman unrolls

和超人攤開

A suit before he lifts

服裝在他翱翔天際前

But I'm not the kind of person that it fits

但我並不是那種合適的人

 

Pre-Chorus:Chris Martin

She said, where'd you wanna go?

她對我說:你還想上哪去?

How much you wanna risk?

你還想承擔多少的風險

I'm not looking for somebody

我並非在找尋一個人

With some superhuman gifts

有著超乎常人的天分

Some superhero

我不需要超級英雄

Some fairytale bliss

或童話裡的幸福快樂

Just something I can turn to

我只要一個能讓我依賴

Somebody I can miss

一個能讓我思念的人

 

Chorus:Chris Martin

I want something just like this

喔我所求的就如我剛所說的

I want something just like this

喔我要求的就是這樣的簡單愛情

 

Bridge:Chris Martin

Oh, I want something just like this

喔我所求的就如我剛所說的

Doo-doo-doo, doo-doo-doo(*3)

~~~

Oh, I want something just like this

喔我要求的就是這樣的簡單愛情

Doo-doo-doo, doo-doo-doo(*3)

~~~

 

Pre-Chorus:Chris Martin

Where'd you wanna go?

你還想上哪去?

How much you wanna risk?

你還想承擔多少的風險

I'm not looking for somebody

我並非在找尋一個人

With some superhuman gifts

有著超乎常人的天分

Some superhero

我不需要超級英雄

Some fairytale bliss

或童話裡的幸福快樂

Just something I can turn to

我只要一個能讓我依賴

Somebody I can kiss

一個能讓我親吻的人

I want something just like this

我要求的就是這樣的簡單愛情

 

Chorus:Chris Martin

Oh, I want something just like this(*4)

喔我所求的就如我剛所說的

arrow
arrow

    熊星人第13號 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()