close

Tove Lo - Lies in the Dark(Fifty Shades Darker) lyrics 《格雷的五十道陰影:束縛》電影原聲帶歌曲 歌詞中文翻譯

fiftyshadesdarker.jpg

Tove Lo又再度為格雷電影歌曲操刀

帶給我們Love Me Like You Do(共同寫詞人)這首膾炙人口的歌曲後,新歌也不讓人失望!

幕後寫歌詞的唱功怎麼都那麼強(廢言?),像SiaTove Lo原本都是寫歌賺摳摳

翻完加上資料

大概是在講這段感情有點不是那麼完美

Lies是指甚麼?我是解讀成他們倆間的這段愛情在基於之間的"親密行為"而並非真的珍愛對方的這一謊言

還特別唱出tell my heart you won't hurt it

是否有呼應到格雷劇情還要問問有看過格雷電影的各位喔XD

有翻錯或有更好翻法請麻煩留言謝謝囉~

 

 

Intro

Over, over, and again

一次又一次

Over (ahh) and again

接二連三的不斷持續

Over, over, and again

一次又一次

Over (ahh)

接二連三的不斷持續


Verse1

People talk, but people don't know

人群對我們閒言閒語說三道四但他們不懂我們間的故事來龍去脈

You can't make plans, just live as I go

你無法改變自己好去取悅別人不如好好的活在當下隨自己意

People talk, they don't understand

人群對我們閒言閒語說三道四他們是遠永不會瞭解的

Love and pain go hand in hand

愛情與痛苦總是互相伴隨

Ooh, say what they want, I'm still thinking it's worth it

喔隨他們去說吧我仍相信這一切很值得

Ooh little bit drunk, tell my heart you won't hurt it

喔用這點醉意努力說服自己你不會傷害我的心

 

Pre-Chorus

I love your lies in the dark

我喜愛你在你我親密時刻的謊

Love tearing up a broken heart

喜愛心碎痛苦之感

Over, over and again

一次又一次

I love you, now take me home

我深愛著你現在把我帶回家吧

Love every way you turn me on

喜愛每次你如何與我發生特殊行為

Over, over and again

一次又一次

 

Chorus

Over, over, and again

一次又一次

Over (ahh) and again

接二連三的不斷持續

Over, over, and again

一次又一次

Over (ahh) and again

接二連三的不斷持續

Over, over, and again

一次又一次

Over (ahh) and again

接二連三的不斷持續

Over, over, and again

一次又一次

Over (ahh) and again

接二連三的不斷持續

 

Verse2

I can't fake I'm in it for you

我無法在與你相互接觸時虛偽

Good people do bad things too

即使善良的人也會做出邪惡的事情

Say you changed, don't know if I would(nah)

你說你已經變了,但我不知我還能不能為你再次心動

Wanna be yours for real if I could

我想全心深愛你但力不從心

 

Pre-Chorus

I love your lies in the dark

我喜愛你在你我親密時刻的謊言

Love tearing up a broken heart

喜愛心碎痛苦之感

Over, over and again

一次又一次

I love you, now take me home

我深愛著你現在把我帶回家吧

Love every way you turn me on

喜愛每次你如何與我發生特殊行為

Over, over and again

一次又一次

 

Chorus

Over, over, and again

一次又一次

Over (ahh) and again

接二連三的不斷持續

Over, over, and again

一次又一次

Over (ahh) and again

接二連三的不斷持續

Over, over, and again

一次又一次

Over (ahh) and again

接二連三的不斷持續

Over, over, and again

一次又一次

Over (ahh) and again

接二連三的不斷持續

 

Bridge

Ooh, say what they want, I'm still thinking it's worth it

喔隨他們去說吧我仍相信這一切很值得

Ooh, little bit drunk, tell my heart you won't hurt it

喔用這點醉意努力說服自己你不會傷害我的心

 

Chorus

Over, over, and again

一次又一次

Over (ahh) and again

接二連三的不斷持續

Over, over, and again

一次又一次

Over (ahh) and again(Over, over, and again)

接二連三的不斷持續

Love your lies in the dark(Over, over, and again)

我喜愛你在你我親密時刻的謊言

Love tearing up a broken heart(Over, over, and again)

喜愛心碎痛苦之感

(Over (ahh) and again)

I love you, now take me home(Over, over, and again)

我深愛著你現在把我帶回家吧

Love every way you turn me on(Over (ahh) and again)

喜愛每次你如何與我發生特殊行為

 

Outro

Love your lies in the dark

我喜愛你在你我親密時刻的謊言

 

 

 

arrow
arrow

    熊星人第13號 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()