James Arthur - Say You Won't Let Go lyrics 歌詞中文翻譯

say you.jpg

雖然去年發行 但最近開始慢慢走紅的歌

我從沒聽過這位歌手

谷哥一下才知道他有X factor冠軍品質保證

看標讓我想起同是英國歌手The PassangerLet Her Go(好聽必哭)

但歌詞和黑白mv風格卻像John LegendAll of Me

這首歌超深情

也有唱出對未來的幻想

有心上人的各位可以向對方唱這首歌表達自己滿滿的愛意

沒有的也沒關係一定有天遇到真命天子~

 

 

Verse1

I met you in the dark(1)

我在低潮時遇見妳

You lit me up...

你燃起了我的希望

You made me feel as though

妳讓我感覺

I was enough...

我是全世界最好的

We danced the night away

我們在夜裡跳舞

We drank too much

我們倆喝了很多

I held your hair back when

我握著妳的頭髮

You were throwing up

在妳吐的時候

 

Pre-Chorus1

Then you smiled over your shoulder

然後妳回頭對我微笑

For a minute, I was stone cold sober

有那麼個一片刻我感覺自己是清醒的

I pulled you closer to my chest

我將妳抱在我的胸懷

And you asked me, to stay over

妳邀我到妳家過夜

I said, I already told ya

我說我已經說過了

I think that you should get some rest

我想妳應該需要休息一會

 

Chorus1

I knew I loved you then

當下的我清楚知道自己愛上妳

But you'd never know

但妳卻不曾發現

Cause I played it cool when I was

因為我裝的像平常一樣冷酷

Scared of letting go

內心卻深怕妳的離開

I knew I needed you

我知道我非常需要妳

But I never showed

但我從沒表現出來

But I wanna stay with you

我想要和妳永不分離

Until we're grey and old

直到我們頭髮變白老去

Just say you won't let go(*2)

答應我說妳不會離開我

 

Verse2

I’ll wake you up with some breakfast in bed

我會準備些美味的早餐以喚醒床上的妳

I'll bring you coffee

幫妳帶杯熱騰騰的咖啡

With a kiss on your head

並在妳的額頭上親吻

And I'll take the kids to school

我會帶小孩上學

Wave them goodbye

並向他們道別

I thank my lucky stars for that night

我感謝幸運之神祂賜我如此美好的禮物

 

Pre-Chorus2

When you looked over your shoulder

當你回頭望向我

For a minute, I forget that I'm older

我忘了自己漸漸老去

I wanna dance with you right now, oh

我很想立刻與你共舞

You looked as beautiful as ever

妳看起來就跟以往一樣的美

And I swear that everyday you’ll get better

即使妳漸漸老去我依舊不失對妳的愛

You make me feel this way somehow

妳讓我覺得我是這世界最好的

 

Chorus2

I’m so in love with you

我如此的深愛妳

And I hope you know

而且我希望妳能知道

Darling your love is more than worth its weight in gold

妳的愛比世上一切更有價值

We've come so far my dear

親愛的 我們一起走了這麼久

Look how we've grown

看看我們間的成長

And I wanna stay with you

我想要和妳永不分離

Until we're grey and old

直到我們頭髮蒼白老去

Just say you won't let go(*2)

答應我說妳不會離開我

 

Bridge

I wanna live with you

我想和妳長長久久

Even when we’re ghost

即使身體已經化成塵土不復存

Cause you were always there for me

妳一直在我身邊陪伴我

When I needed you most

在我最需要妳的時候

 

Chorus3

I'm gonna love you till

我要好好的珍愛妳直到

My lungs give out

我的心臟不再跳動

I promise till death we part

我保證在死前永不分離

Like in our vows

如同當初的誓言

So I wrote this song for you

所以我寫了這首歌給妳

Now everybody knows

如今全世界都知道

That’s just you and me

我們倆間那至死不渝的愛

Until we're grey and old

直到我們頭髮蒼白老去

Just say you won't let go(*2)

答應我說妳不會離開我

Just say you won't let go

答應我說妳不會離開我

Oh, Just say you won't let go…

拜託 請妳說妳不會離開我

1:Dark可以有兩個意思,有意思為夜店或酒吧場所來接下句喝醉等或人生低潮,但我為了更加有感覺而選擇後者

歌詞有翻錯或有更好的翻法請在底下留言謝謝~

arrow
arrow

    熊星人第13號 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()